کسب درآمد از کوین پات

کسب درآمد از کوین پات

کسب بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش، بیت کوین کش با کوین پات
کسب درآمد از کوین پات

کسب درآمد از کوین پات

کسب بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش، بیت کوین کش با کوین پات

علت تولید انواع فراوان و متنوع آلت‌کوین‌ها چیست؟


آلت کوین چیست؟ و چرا امروز بیش از ۵,۰۰۰ مدل مختلف آلت کوین در بازار وجود دارد؟


بنابر گزارش های منتشر شده در مراکز و سایت های آماری فعال در بازارهای کریپتوکارنسی، امروزه بالغ بر ۵,۰۰۰ نوع کریپتوکارنسی مختلف وجود دارد که در بیش از ۲۰,۰۰۰ بازار متفاوت فعال هستند. بیت کوین BTC قدیمی ترین کریپتو عرضه شده در بازار جهان به شمار می رود. این کوین به نوعی شناخته شده ترین کریپتوکارنسی بازار نیز محسوب می شود. در تعریف کلی، نوع های دیگر از کریپتوکارنسی های موجود در بازار امروز را با عنوان کلی “آلت کوین” می شناسند. این اصطلاح به هر یک از هزاران نوع کریپتوکارنسی ای اطلاق می شود که با هدف فعالیت در کنار بیت کوین و دیگر کوین های متداول در بازار عرضه می شوند. کوین هایی که همواره برای حاکمیت و گرفتن سهم بیشتر از بازار با یکدیگر رقابت می کنند. 

 از سال ۲۰۱۱ تا به امروز، نرخ تولد کوین های جدید به طور لگاریتمی افزایش داشته است. اکنون بیش از یازده سال از اولین روزی که اختراع آقای ساتوشی معرفی شد گذشته است. در طی این یازده سال ۵,۰۹۸ کوین دیگر (یا همان آلت کوین ها) وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده که همگی در کنار اختراع ساتوشی در تلاش برای فتح بازار هستند. تاریخ نگاران حوزه کریپوکارنسی، به طور عمده شبکه نیم کوین (Namecoin) را به عنوان اولین آلت کوین می شناسند. گفته می شود که ظاهرا اولین بار، اصطلاح “آلت کوین” را آقای  Andrew Chow به کار برده است.


در تصویر فوق نیم کوین (Namecoin) نشان داده نشده اما NMC (نیم کوین) به عنوان اولین آلت کوینی که فعالیت خود را از آوریل سال ۲۰۱۱ شروع کرده، در نظر گرفته شده است. لایت کوین (LTC) هم در اکتبر ۲۰۱۱ عرضه شد و پس از آن آلت کوین های دیگر یکی پس از دیگری و سال به سال، به بازار آمدند.


نیم کوین (NMC) فعالیت خود را از ۱۸ام آوریل ۲۰۱۱ آغاز نمود. هدف از ارائه این پروژه، غیر متمرکز نمودن ثبت دامنه ها بود. در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، یعنی قبل از آغاز چرخه هایپ بلاک چین (blockchain hype)، نرخ تولد آلت کوین های جدید در بازار به صورت لگاریتمی رشد کرده است. پس از نیم کوین NMC، بیت کوینی ها شاهد تولد کوین های ریپل (XRP)، لایت کوین (LTC)، پیر کوین (peercoin)، فیتر کوین (feathercoin)، مستر کوین (mastercoin)، کوانتر پارتی (counterparty) و یونابتانیوم (unobtainium) در بازار کریپتوکارنسی ها بودند.

امروزه هزاران نوع ارز دیجیتالی وجود دارد که در تولید بیشتر آنها از کدهای پایه بیت کوین استفاده شده است. توسعه دهندگان این کوین ها تنها جزئیات کوچکی را با کوین هایی همچون اینستینیوم (einsteinium)، لایت کوین (litecoin)، دش (dash)، زیکش (zcash) و نواکوین (novacoin) تغییر داده اند. برخی کوین های موجود در این بازار نیز از مشتقات (انشعابات) اتریوم (ETH)، با شبکه هایی مانند یوبیک (ubiq)، اتریوم کلاسیک (ethereum classic) و وان چین (wanchain) هستند. اما بیت کوین دارای “کد پایه” منحصر به فردی است. همچنین این کوین شامل تعداد بسیار زیادی شاخه مانند مونرو (monero)، بول بری (boolberry) و الکترونیوم (electroneum) می باشد.

امروزه در حدود ۵,۰۹۸ آلت کوین در بازار وجود دارد. اگر مایلید که لیست کاملی از این آلت کوین ها را مشاهده کنید و اطلاعات بیشتری از آنها بدست آورید، می توانید سری به سایت .bitcoin.com بزنید و از لیست آلت کوین های این وب سایت معتبر دیدن کنید.


کریپتوکارنسی ریپل شاخه استلار دارد. نم (nem)، آردور (ardor) و بورست (burst) نیز شاخه های نکست (NXT) هستند. اگر بیشتر و عمیق تر در این بازار وارد شوید، توکن هایی که بوسیله شبکه هایی مانند ترون (Tron)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) و اتریوم را خواهید یافت که با استفاده از توکن های استاندارد TRC20، SLP و یا ERC20 بوجود آمده اند. برخی از این گروه ها مستقیما از پایه کدهایی که هاست شان سایت هایی مانند Github است، استفاده می کنند؛ و برخی گروه های دیگر بوسیله انشعاب دو بلاک چین متفاوت، در چین های مختلف بوجود آمده اند. در این میان اگر تیمی کدهای اصلی را تغییر دهد و نرم افزار متفاوتی نسبت به قوانین عام را ارائه و اجرا کند، آنگاه این تیم به یک طرح جدید از بلاک چین دست یافته است.

در عین حال برای تولید برخی از این ارزهای دیجیتالی مستقیما از پایه کدهای که در کوین های اصلی ای مانند بیت کوین استفاده شده، کپی برداشته اند؛ اما با این حال آلت کوین های دیگری نیز هستند که با تغییر قوانین و پایه های اصلی، توانسته اند شبکه های جدیدی را نیز به بازار عرضه کنند.


تعداد بیشماری از آلت کوین ها تا به حال ورده اند و در بازار از بین رفته اند. اما این موضوع نتوانسته توسعه دهندگان را در مسیر عرضه آلت کوین های جدید متوقف نماید. امروزه هزاران نوع ارز دیجیتالی مختلف در وب سایت های مختلف بازار کریپتوکارنسی مانند (coinmarketcap.com) و (messari.io) و (markets.bitcoin.com) در کنار یکدیگر به بازار ارائه می شوند. ارزش معاملات انجام گرفته در میان همه کریپتوکارنسی های زنده و ارزشمند فعال در بازارهای آزاد دنیا که تعدادشان از ۵,۰۰۰ نوع آلت کوین نیز بیشتر است، در مارکت امروز در حدود ۲۸۵ میلیارد دلار است. شبکه بیت کوین به تنهایی در حدود ۶۳ درصد ارزش کل این بازار را با ارزش خالصی در حدود ۱۸۳ میلیارد دلار، به خود اختصاص داده است. برای نمونه مقطعی از یک گزارش قیمت آلت کوین ها را که در یکی از روزهای ماه دسامبر ۲۰۱۳ در سایت coinmarketcap.com منتشر شده بود را با گزارش بازار در بازار ماه فوریه امسال مقایسه کردیم. در این مطالعه دریافتیم که ده آلت کوین برتر بازار در سال ۲۰۱۳ با ده رتبه اول بازار امروز بسیار متفاوت هستند.
در دسامبر ۲۰۱۳ ارزش بازار بیت کوین تنها در حدود ۱۳ میلیارد دلار بوده است و آلت کوین های بعد از آن کاملا با کوین های برتر امروز متفاوت هستند. لیست ده کریپتوی برتر در دسامبر ۲۰۱۳ شامل بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، ریپل (XRP)، پیر کوین (PPC)، نیم کوین (NMC)، مگا کوین (MEC)، فیتر کوین (FTC)، و نوا کوین (NVC) می شد. اما در فوریه ۲۰۱۹، این لیست بشامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین اس وی (BSV)، لایت کوین (LTC)، ایاس (EOS)، تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB)  و تزوس (XTZ) می شود.

به غیر از ارزهای بیت کوین، لایت کوین و ریپل، تمام کریپتوکارنسی های با ارزش موجود در لیست ده آلت کوین برتر، تغییر یافته اند.


اگر ساتوشی ناکاموتو یک نابغه بود و اختراع او یک کار خاص به شمار می رود، پس احتمالاً این موضوع که چرا هزاران توکن دیجیتالی در بازار و اقتصاد کریپتوکارنسی ها وجود دارد نیز موجب تعجب خواهد شد. عده کمی از مردم هستند که از فلسفه آلت کوین ها آگاهی دارند و می دانند که این آلت کوین ها از کجا بوجود آمده اند. ولی اغلب مردم با خود فکر می کنند که چرا آلت کوین ها وارد بازار شدند؟ دلایل بسیار زیادی در پاسخ به این سوال وجود دارند. اما دلیل عمده و اصلی این اتفاق، بخاطر آن است که هر فردی در این محیط بدون هیچ محدودیتی می تواند بدون اخذ هرگونه اجازه یا مجوزی، هر برنامه ای که در ذهن خود می پروراند را اجرا کند. این در حالی است که برخی از افراد، گروه ها، و توسعه دهندگان بر این باورند که آنها توانایی اجرای پروژه کریپتوکارنسی ای را دارند که می تواند بیت کوین را پشت سر بگذارد. و یا کوین مشابهی را بوجود آورند، که در عین حال ویژگی‌ های متفاوت تری از بیت کوین داشته باشد.

دلایلی بسیاری برای بوجود آمدن آلت کوین ها وجود دارد. اما مهمترین دلیلی که وجود این همه آلت کوین را توجیه می کند، آن است که هر کسی قادر است تا در این فضای جدید که کار در آن نیاز به هیچ اجازه و مجوزی ندارد، یک‌ کوین برای خود داشته باشد. اغلب افرادی که بر روی پروژه های آلت کوین کار می کنند، در تلاش هستند تا با بیت کوین رقابت کنند. این پروژه ها مدعی هستند که کوینی را به بازار عرضه می کنند که بسیار غیر متمرکز تر از بیت کوین بوده و کاربر در آن حریم خصوصی بالاتری را تجربه می نماید. محور تلاش این پروژه ها در دستیابی به چیزهایی است که بیت کوین از آنان محروم مانده است. اگر از خالقین تمام هزاران آلت کوینی که امروز در بازار وجود دارند، دلیل کارشان را سوال کنید، همگی آنها به اتفاق به شما خواهند گفت که آنها معتقد بوده اند که بازار به وجود چنین کوینی نیاز داشته است.


برخی از این پروژه ها مدعی هستند که به شما امکان گمنام ماندن بیشتری را می‌ دهند. برخی دیگر از این کوین ها نیز با هدف ورود به یک صنعت خاص مانند بازار بازی های کامپیوتری و تفریحی، وارد بازار شده اند. در این میان ارزهای دیجیتالی ای نیز وجود دارند که به مردم امکان تولید توکن های مخصوص به خودشان را می دهد. این ارزها باعث توسعه قراردادهای هوشمندی نیز شده اند. آلت کوین ها از آنجایی بوجود آمدند که ساتوشی نه تنها شبکه بیت کوین را آشکار کرد، بلکه این مخترع گمنام و ناشناس شاه کلیدی را برای جهان خلق کرد که درب های زیادی از تکنولوژی و اقتصاد را گشوده و به هم وصل می کند. امروز دریچه این دنیا گشوده شده است و دیگر راه بازگشتی نیز وجود نخواهد داشت. و به نظر هم نمی رسد که نرخ تولد این آلت کوین به این زودی ها دچار رکود و کاهشی شود.


توجه توجه: اطلاعات ارائه شده در این مقاله به هیچ وجه یک پیشنهاد و توصیه برای سرمایه گذاری نیستند. اظهار نظرها، دیدگاه ها و عقاید بیان شده در این مقاله فقط اظهارات نویسنده مقاله است و بیانگر نظرات وب سایت ما نیست. ما به خوانندگان خود اکیدا توصیه می کنیم که قبل از سرمایه گذاری در پروژه های کریپتوکارنسی و یا بلاک چین، حتما خودشان تحقیقات میدانی لازم درباره پروژه و مسائل قانونی پیرامون آن را به عمل آوردند.


منبع: کریپتو آلرت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.