کسب درآمد از کوین پات

کسب درآمد از کوین پات

کسب بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش، بیت کوین کش با کوین پات
کسب درآمد از کوین پات

کسب درآمد از کوین پات

کسب بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش، بیت کوین کش با کوین پات

معرفی بیت کوین کش

مقاله ای که در زیر می خوانید، درباره معرفی یکی از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال یعنی ارز دیجیتال بیت کوین کش است. بیت کوین کش جزو 3 ارز دیجیتال با ارزش در کنار بیت کوین و اتریوم است که با فاصله بسیار زیادی بعد از بیت کوین قرار دارد. هم اینک با هم به خواندن این مقاله می پردازیم. 

توسعه‌دهندگان بیتکوین کش، به پرسش بیت کوین‌ کش چیست این‌طور پاسخ می‌دهند: بیتکوین‌ کش ‌یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای فضای اینترنت است. این پول کاملا غیرمتمرکز است و هیچ بانک‌مرکزی ندارد و نیازی به‌هیچ واسطه‌ای برای رد و بدل کردن آن نیست. این تعریف از بیت‌کوین کش بسیار مشابه با تعاریف ده‌ها ارز دیجیتال موجود است؛ پس باید به‌جای پرسش بیت کوین‌ کش چیست به‌دنبال پاسخ پرسش بیت‌کوین‌کش چه تفاوتی با بقیه دارد برویم. در این مطلب آموزشی قصد داریم درمورد اتفاقاتی که منجر‌به پدید آمدن بیت‌کوین‌‌کش ‌شد صحبت کنیم.

 بیت کوین‌ کش چیست؟

بیت کوین‌ کش هاردفورکی از بیت‌کوین است که برای کاهش مشکلات بیت‌کوین ساخته‌شد. هاردفورک نوعی انشعاب و بروزرسانی به‌شمار میرود. یکی از این مشکلات، سختی استخراج برای استخراج‌کنندگان بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود؛ از طرفی هر تراکنش بیت‌کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت؛ در نتیجه بیت‌کوین‌کش برای حل این مشکلات وارد شد.

بیت‌کوین‌ بدون شک یکی از تحسین‌برانگیزترین ابداعات چندین سال اخیر بوده‌است. با‌این‌حال انتقادات زیادی هم به‌دلیل مسئله‌‌ی مقیاس‌پذیری به آن وارد شده‌است. عدم مقیاس‌پذیری باعث می‌شد که بیت‌کوین برای تراکنش‌های روزانه مانند خرید ساندویچ یا یک لیوان قهوه کاربرد نداشته باشد که البته این مشکل با راه‌اندازی شبکه لایتنینگ برطرف شده و شما می‌توانید همین الان و به‌راحتی از کافی‌شاپ‌های استارباکس با بیتکوین قهوه بخرید.

هیچ مشتری یا فروشنده‌ای حاضر نیست برای پرداخت مبلغ یک خرید ساعت‌‌ها منتظر تایید پرداخت بماند و افزایش کارمزد برای تایید شدن سریع‌تر هم کاری غیرمنطقی است.

بیت‌کوین در ۱ آگوست ۲۰۱۷ وارد یک هاردفورک شد که در نهایت موجب به وجود آمدن بیت‌کوین‌‌کش ‌شد. فورک (fork) پدیده‌ای است که باعث ایجاد انشعاب می‌شود و در‌صورت وقوع آن، دو ارز رمزنگاری‌ شده با بلاکچین‌های جداگانه ایجاد می‌شود. در این مورد پس از وقوع فورک، بیت‌کوین همچنان به‌عنوان ارز اصلی روی زنجیره خود باقی می‌ماند و اکنون با سگ‌ویت (segwit) پشتیبانی می‌شود، درحالی‌که یک ارز جدید از زنجیره جدا شد که آن را بیت‌کوین‌کش می‌نامیم و با BCH نمایش می‌دهیم.

در‌حال‌نگارش این مقاله قیمت هر واحد BCH برابر ۴۱۷ دلار بوده و بیتکوین‌کش در رتبه چهارم رده‌بندی ارزهای رمزپایه در وبسایت coinmarketcap قرارداد. تعداد سکه‌های قابل استخراج بیتکوین‌کش نیز دقیقاً مشابه بیت‌کوین ۲۱ میلیون واحد می‌باشد که تا به این لحظه ۱۷,۴۳۰,۰۳۸ واحد از آن استخراج شده‌است.

اما ماجرای بیتکوین‌کش به‎همین جا ختم نمی‎شود. اینبار بیتکوین‌کش در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ هاردفورک شد. و این بروزرسانی باعث شد تا بلاکچین این رمزارز به دو بخش Bitcoin ABC و Bitcoin SV تقسیم شود و هر بخش طرفداران خاص خود را داشته باشد.

این دوبخشی شدن به این خاطر اتفاق افتاد که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین‌کش نتوانستند روی به‌روزرسانی این کوین به توافق برسند. برخی از آنها از به‌روزرسانی به نام Bitcoin ABC و برخی دیگر از نسخه Bitcoin SV پشتیبانی کردند.

پس از هاردفورک مشخص شد که پشتیبانی بیشتری از بیت‌کوین ای‌بی‌سی نسبت به بیت‌کوین اس‌وی انجام شده است و به‌همین دلیل هم در زنجیره اصلی قرار گرفته و مجدداً به همان بیت‌کوین‌کش تبدیل شد. پس Bitcoin ABC همان بینکوین‌کش اصلی است و Bitcoin SV رمزارز جدید.

 آیا بیت‌کوین‌کش آلت‌کوین است؟

حال‌که تاحدودی با بیتکوین‌کش آشنا شدید، باید بگوییم خیر بیتکوین‌کش آلت‌کوین محسوب نمی‌شود. بیتکوین‌کش همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد یک انشعاب کامل از بلاکچین بیتکوین است. بیتکوین‌کش و بیتکوین تا تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ تاریخچه بلاکچین یکسانی دارند و از این تاریخ به بعد هر کدام یک بلاکچین جدا از هم را تجربه کرده‌اند.

بیتکوین‌کش آلت‌کوین محسوب نمی‌شود چون کدها و برنامه‌های پایه مشترکی با بیتکوین دارد و فقط ویژگی‌های جدیدی در آن افزوده شده است اما قیمت نماد BCH و معاملات جدای از بیتکوین دارد.

به‌دلیل این‌که زمان زیادی از تولد بیت‌کوین‌کش نمی‌گذرد نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد اما تا به‌حال عملکرد مناسبی داشته است. هر روز بر تعداد طرفداران و کاربران بیتکوین‌کش افزوده می‌شود و شبکه آن هم درحال پیشرفت پیوسته و پایداری است.

بیتکوین‌کش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال کامل نیست. هرکدام ویژگی‌هایی دارد که دیگران ندارند. سرمایه‌گذاری در بیتکوین کش مثل هر دارایی دیگر خطرات احتمالی را دارد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی داشته باشید.


منبع: ایکس بلاکچین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.